Jak na podzimní nachlazení? 6+1 osvědčených babských rad

Jak na podzimní nachlazení? 6+1 osvědčených babských rad

1. Vitamin C

Možná si teď říkáte: „Jasně, vitamin C je klasika, to přeci každý ví.“, a u toho usrkáváte horký čaj s medem a citronem. Ale věděli jste, že podle studie existují i další druhy ovoce a zeleniny, které jsou dokonce bohatší na vitamin C, než citrusové plody? A že u nás v Čechách nejsou nijak neobvyklé? Jedním z nich je červená a zelená paprika. V porovnání s pomerančem, který obsahuje ve 100 g průměrně 60 mg vitaminu C dosahuje červená paprika hodnoty až 3x vyšší. Ve 100 g červené papriky se nachází průměrně 190 mg vitamínu C. Dalšími plodinami, bohatými na vitamin C jsou černý rybíz, šípek, brokolice, jahody, růžičková kapusta, kiwi, ananas a červený rybíz.

 

2. Pravý včelí med

Řečeno dnešním slovníkem by med mohl být označen za superpotravinu. Jeho blahodárný vliv objevili lidé už před více než dvěma tisíci lety. V té době používali léčitelé med pro léčení všemožných i tropických chorob. Až později bylo vědecky dokázáno, že med má antibakteriální a antiseptické účinky. Věděli jste, že v reakci s potem se z medu postupně uvolňuje peroxid vodíku? Navíc bylo studiemi prokázáno, že med obsahuje antioxidanty, které zabraňují působení negativních důsledků stresu v organismu. A aby toho nebylo málo, med způsobuje zvyšování populace probiotických bakterií ve střevech, což má za následek zvýšení obranyschopnosti organismu, zlepšení trávení, snížení míry cholesterolu a prevenci proti rakovině tlustého střeva.

 

 

3. Bylinkový čaj

Podběl, lipový květ a květ černého bezu. To je ta magická kombinace, která mi při nachlazení vždy spolehlivě zabírá.  A navíc skvěle chutná. Podběl lékařský má dezinfekční a protizánětlivý účinek. Je doporučován při zánětech horních cest dýchacích pro lepší odkašlávání a k potlačení zánětů. Lipový květ je známý svými potopudnými a odhleňujícími účinky. Květy černého bezu jsou močopudné, rozpouští hleny v krku a podporují pocení. Taky snižují horečku a mírní kašel. 

 

4. Teplo

Když jsme nachlazení, automaticky si chceme zalézt pod deku a v klidu odpočívat. Nejen že je to velmi příjemné, má to ale i své lékařské opodstatnění. Tím, že se zabalíme do deky mírně zvýšíme tělesnou teplotu. Zvýšená teplota má příznivý vliv na imunitní děje. Tedy urychluje migraci buněk – zrychluje jejich dělení a tvorbu protilátek.

 

5. Klid – fyzický i psychický

Vědecké studie prokázaly, že psychický stav člověka má velký vliv na jeho zdraví. Pokud je člověk ve stresu, je vystaven nadměrné psychické zátěži, což často může vést k oslabení imunitního systému. Dlouhodobé působení stresu může vést až k fyzickému selhání organismu z vyčerpání. Při nachlazení je navíc tělo zaměstnáno bojem s viry a bakteriemi. Proto je tak důležité vypnout mobil, odprostit se od každodenních starostí, nemyslet na problémy a prostě odpočívat. 

 

 

6. Spánek

Pokud u odpočívání usnete, je to jedině dobře. Během spánku totiž klesá celková spotřeba energie až o jednu čtvrtinu. Tu pak tělo může investovat do obrany proti virové nebo bakteriální nákaze.  

 

Jedna rada navíc

Pokud chcete urychlit účinek zmiňovaných babských rad, zkuste doplněk stravy Preventan Quattro.

Protože tasit všechny zbraně najednou je jasná výhra.

Preventan® Quattro s eukalypto-mátovou příchutí a Preventan® Quattro s citronovou příchutí